Wilanów przedszkole

Wilanów przedszkole – zachęcanie przedszkolaków do zaangażowania

Młodzi uczniowie aktywnie uczestniczą w zajęciach, współtworzą samo doświadczenie językowe. W przedszkolu poruszane są codzienne tematy, dzieci mają czas na naukę poprzez zabawę, a język przyswajają poprzez udział we wspólnej zabawie z osobą dorosłą. Po pierwsze, może wystąpić tak zwany okres ciszy, zanim faktycznie wypowiedzą jakiekolwiek angielskie słowa. Dzieci potrzebują trochę czasu, aby przyswoić język, zapamiętać go i używać. Powoli zaczynają wypowiadać pojedyncze słowa, frazy, potem proste zdania.

W jaki sposób dzieci przyswajają wiedzę?

Etap trwa przez jakiś czas i nie należy się spieszyć. Stopniowo dzieci budują zwroty i bardziej złożone zdania, ich umiejętności komunikacyjne rosną i rozwijają się. Potrzebują nieustannej zachęty, a także pochwał za wysiłek, postępy i dobre wyniki, ponieważ każdy sukces motywuje. Zauważysz, że krok po kroku ich znajomość języka obcego będzie rosła. Niezwykle ważne jest, aby dzieci były chętne do poznawania nowej wiedzy, miały niezbędną energię, zapał i podekscytowanie.

Mózgi dzieci są rozwojowo gotowe do zaakceptowania i nauczenia się języka obcego, a płynność przychodzi dość łatwo, szybko i bez akcentu. Nauka języka angielskiego w przedszkolu jest zatem wielką szansą, a nauczyciele pomagają w rozwijaniu entuzjazmu do nauki języków, dotykają życia dzieci i współtworzą osoby uczące się przez całe życie. Zwiększa się umiejętność krytycznego myślenia, promowana jest kreatywność i elastyczność umysłu u małych dzieci oraz poprawia się pamięć, co jest świetnym punktem wyjścia, prawda?

Dzieci przechodzą przez różne etapy nauki

  • Niemowlę poznaje świat za pomocą zmysłów.
  • Od około dwóch do siedmiu lat dziecko zaczyna rozwijać zdolność rozumowania i myślenia, ale nadal jest egocentryczne.
  • Po około siódmym roku życia dziecko zwykle staje się mniej egocentryczne i może patrzeć poza siebie. W wieku 12 lat większość dzieci potrafi rozumować i testować swoje wyobrażenia o świecie.

Oznacza to, że w przypadku młodszych dzieci musimy personalizować i podawać przykłady, które odnoszą się do nich samych, podczas gdy starsze dzieci potrzebują pomocy w zrozumieniu otaczającego ich świata. Oznacza to również, że dzieci muszą być na odpowiednim etapie nauki. Na przykład młodsze dzieci są gotowe do nauki liczb, kolorów i kształtów, ale nie są gotowe na abstrakcyjne zasady gramatyczne.