peleciarka

Nowoczesna peleciarka

Większość nowoczesnych granulatorów wykorzystywała matrycę typu pierścieniowego obracającą się wokół dwóch nieruchomych rolek, z matrycą i rolkami zamontowanymi w płaszczyźnie pionowej. Budowanych jest kilka młynów z matrycami i rolkami w płaszczyźnie poziomej, przy czym rolki obracają się w nieruchomej matrycy. Oczywiście każdy typ konstrukcji ma swoje zalety, ale więcej produkowanych obecnie młynów jest typu pionowego.

Jak skonstruowana jest peleciarka?

W jednostce peletującej kondycjonowany zacier jest przepychany przez otwory w matrycy za pomocą docisku wałka. Grubość matrycy jest czynnikiem wpływającym na produkcję wysokiej jakości peletek i musi być dokładnie zrównoważona recepturą i kondycjonowaniem. Począwszy od peletek 24/64” i wyższych, może być konieczne pewne zróżnicowanie w ilości i głębokości stożka wprowadzonego do wejścia otworów w matrycy. Wiele innych specjalnych wpustów jest stosowanych w przypadkach, gdy zadowalające urządzenia Peletto nie mogą być wyprodukowane ze standardowym wlotem i stożkiem.

Wszystkie granulatory zawierają pewien rodzaj urządzenia do redukcji prędkości, ponieważ prędkości matryc są zawsze mniejsze niż konwencjonalne prędkości silnika. W niektórych przypadkach pożądana jest zmiana prędkości matrycy w celu uzyskania optymalnych wyników na poszczególnych grupach pasz. Stosowane obecnie urządzenia do redukcji prędkości obejmują bezpośrednio sprzężone przekładnie zębate, pasy klinowe, pasy zębate oraz kombinacje pasów i przekładni zębatych. Obecnie budowane są młyny z mechanizmami zmiany prędkości. Zwykle te mechanizmy zmiany prędkości mają postać biegów lub silników dwubiegowych. Zapewnia to dwie prędkości matrycy, aby zapewnić optymalne wyniki przy produkcji szerokiej gamy pasz.

Zasilanie urządzenia

Większość granulatorów jest instalowana z silnikiem elektrycznym jako głównym napędem; jednak czasami stosuje się silniki spalinowe. Gdy używane są silniki spalinowe, moc znamionowa powinna być co najmniej dwa razy większa niż normalnie używanego silnika elektrycznego. Granulator i silnik są zwykle montowane na wspólnej podstawie, aby utrzymać wyrównanie granulatora i silnika oraz zapewnić szybką, prostą i wydajną metodę instalacji sprzętu.

Chociaż nie jest to część granulatora, amperomierz powinien być częścią układu elektrycznego. Umożliwia to operatorowi dostosowanie szybkości posuwu, aby zapewnić maksymalną wydajność młyna bez przeciążania silnika.